De paarse verschrikking

Paul nam de hoorn van de haak en draaide 911. 'Sheriff, u spreekt met Paul Tyler.' 'Paul, wat is er aan de hand, jongen?' 'Ik ben in de Danielskliniek. Er is hier zojuist een oude man gedood.' Paul merkte niet dat er twee dikke druppels vocht van het plafond op het bureau vielen. Het ontging hem eveneens dat er een stinkende rook opsteeg toen de vloeistof in het hout beet. 'Gedood, zei je?' 'Inderdaad,' antwoordde Paul. Opnieuw vielen er twee druppels op het bureau. Nu zag Paul het wel. Hij keek omhoog. Vlak boven de lamp hing een paarse substantie. Het leek op een monsterlijke slak, die vochtig glansde. Een spetter van het spul viel op Pauls hand en de druppel brandde op zijn huid. Vol afschuw keek hij omhoog, verstijfde van angst... niet in staat zich te bewegen. De paarse verschrikking viel op hem neer als een mantel van slijm. Paul Tyler gilde... De paarse verschrikking baant zich een weg door een slaperig stadje in het midden westen van de Verenigde Staten, en maakt op een gruwelijke, ongekende wijze zijn slachtoffers onder de bevolking... Dit boek is gebaseerd op het filmscenario van de film The Blob.

Is De paarse verschrikking het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De paarse verschrikking