De straf die ze verdient

VN:

De straf die ze verdient

Gelezen 274 Aan het lezen 13 Wil ik lezen 177 Favoriet 10 Recensies 7
Thrillers & Spanning Lijsten 1 Spots 1   Topics 0

Wanneer een Engelse parlementariër opduikt in het kantoor van de assistent-commissaris van New Scotland Yard, betekent dat niet veel goeds. Hij vraagt een onderzoek aan naar de mysterieuze zelfmoord van de zoon van een van zijn aanhangers, een rijke bierbrouwer uit het middeleeuwse stadje Ludlow.

De assistent-commissaris ziet dit onderzoek als dé kans om af te komen van sergeant Barbara Havers, wier carrière al een tijdje aan een zijden draadje hangt. Dus zet hij haar op de zaak. Niet met haar vaste partner, maar met de enige andere persoon binnen de politie die net zo graag van Barbara Havers af wil als hij, en dat is hoofd-inspecteur Isabelle Ardery.

De straf die ze verdient is de ingenieuze twintigste Lynley-thriller over de leugens die we vertellen en de leugens die we geloven.

Literaire thriller
Thomas Lynley & Barbara Havers (20)
A.W. Bruna Uitgevers
01 mei 2018
18 september 2018

Kees van Duyn Hebban Recensent

George's inspiratie lijkt uitgewerkt te zijn

door: Kees van Duyn 9 reacties 2 likes

In de jaren zestig van de vorige eeuw, toen The Beatles furore maakten in de Verenigde Staten, raakte de Amerikaanse schrijfster Elizabeth George voor het eerst geïnteresseerd in Engeland. Die interesse leidde ertoe dat ze Shakespeare begon te bestuderen, maar ook dat ze in 1966 een reis naar dat...

Reacties op: De straf die ze verdient