Een geest uit het verleden

Zelfs Birkenau kreeg Jacob Weisen niet klein. Hij overleefde het nazikamp en vond zijn weg naar Amerika, waar hij beroemd werd met het verhaal van Isaac Becker, een schrijver die doodgemarteld werd toen de bewakers hem betrapten tijdens het schrijven van zijn levensverhaal. Het manuscript is verloren gegaan, maar door het verhaal te vertellen, houdt Weisen de schrijver levend. Geen enkele andere ooggetuige heeft het kamp overleefd - en Weisen is dus de enige die weet dat zijn verhaal een leugen is. Sterker nog, hij was een collaborateur die zijn landgenoten verried en ervoor zorgde dat Becker door de SS werd vergast. En dan, vele decennia na de oorlog, komt Weisen voor een hels dilemma te staan: de waarheid of de dood...

"Reed Farrel Coleman makes claim to a unique corner of the private detective genre." -Michael Connelly

"One of the more original voices to emerge from the crime fiction field in the last ten years." -George Pelecanos

"One of the most daring writers around. . . . He writes the books we all aspire to." -Ken Bruen

Reed Farrel Coleman (Long Island, USA) heeft inmiddels veertien romans op zijn naam staan, waarvan het merendeel in de Moe Prager reeks. Hij won maar liefst drie Shamus Awards voor de beste detective roman en werd verder bekroond met de Macavity, Barry en Anthony Wards.

Is Een geest uit het verleden het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Een geest uit het verleden