En de mens schiep God

Waarom? Geïnteresseerden in het oude Rome en de oorsprong van het christendom stellen altijd en eeuwig deze ene vraag. Waarom werd uit al die duizenden godsdiensten die bloeiden in de begindagen van het Romeinse rijk, uitgerekend de jaloerse God van een kleine, roerige provincie drie eeuwen later gekozen als de enige ware godsdienst?

Waarom koos men niet voor de veel populairdere cultus van Isis? Waarom werden de lessen van de Stoïcijnen of Zarathustra niet gevolgd, waar geen martelaren nodig waren? Waarom niet Apollonius, Boeddha, Confucius? Waarom was het christendom bij uitstek geschikt?

Selina O'Grady geeft op boeiende, heldere wijze antwoord op de grootste vraag van onze én alle tijden.
Ze neemt je mee op een verbazingwekkende reis doorheen de tijd en rond de wereld, waarin je de veranderingen van de rijken uit de Oudheid van op de eerste rij meemaakt.

Is En de mens schiep God het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op En de mens schiep God