Er was eens een sprookje

‘Ik ben Pagina Dertien. Ik werd eruit gekieperd.’
‘Eruit gekieperd? Uit ons verhaal? Wie doet nou zoiets?’ zei de prinses verontwaardigd. Vol medelijden voegde ze eraan toe: ‘Hoe heet je, arme knul?’
‘Dat zei ik toch al: Pagina Dertien. Een andere naam heb ik niet. Ik ben maar een onbeduidend bijfiguur. Over mij wordt gezegd: “Een arme jongen staat op de hoek van de straat en houdt zijn hand op. Hij bedelt.” Verder heeft de schrijver me weggelaten, omdat hij dacht dat hij me niet meer nodig had.’
Wat doe je als je op een ochtend wakker wordt om te ontdekken dat de schrijver van je eigen sprookje uit baldadigheid is opgestapt? De koninklijke familie trekt de stoute schoenen aan en gaat naar hem op zoek, samen met Pagina Dertien uit hun eigen verhaal. Een nieuwe wereld gaat voor hen open.
Buiten je eigen sprookje stappen om de wijde wereld te ontdekken… Koning Vraagteken, de Koningin van de Nacht en prinses Rozerood zijn de hoofdpersonen in dit prachtige en humoristische verhaal.
De Finse Marjaleena Lembcke studeerde theaterwetenschappen en beeldhouwen. Haar boeken voor kinderen en volwassenen werden al verschillende keren bekroond. Sybille Hein is een Duitse illustratrice die al jaren kinderboeken illustreert en werkt voor allerlei tijdschriften en magazines.

Is Er was eens een sprookje het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Er was eens een sprookje