Heksenspiegel 2 - Hazels spreuk

Hazels spreuk

Rank 3567 Gelezen 11 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 39 Favoriet 0 Recensies 1
Young adult   Topics 0

Hazels spreuk van Marte Jongbloed is het tweede deel van de Heksenspiegel-trilogie, waarin een jonge vrouw alles op alles moet zetten om niet in de handen te vallen van een groep zwarte heksen. Hazel woont weer bij haar oom en volgt een vooropleiding voor de kunstacademie. Ze voelt zich nu helemaal thuis bij haar coven, een heksengroep. Inmiddels kan ze zich weer alles herinneren van wat ze van haar ouders, twee invloedrijke heksen, heeft geleerd. Ze mist haar vader en moeder nu meer dan ooit. Ze zitten ondergedoken omdat ze een strijd voeren met heksen die zwarte magie beoefenen en uit zijn op meer macht. Dan krijgt Hazel een teken van leven van haar ouders: ze willen haar in het geheim ontmoeten. Zonder haar coven in te lichten gaat Hazel naar de afgesproken plek. Maar dan gaat alles mis… Voor de Heksenspiegel-trilogie heeft Marte Jongbloed veel research gepleegd, coven-workshops gevolgd en rituelen met echte heksen uitgevoerd. Ze won al twee keer de Pluim van de Senaat van de Nederlandse Kinderjury voor haar serie over Herre. ‘Echt superspannend en verslavend! In één ruk las ik Hazels pentakel uit en ik verlang naar meer! Dit boek is veel te dun! En ik moet veel te lang wachten op de rest!’ Kwante in Wonderland *****

Kind & Jeugd , Young Adult
Heksenspiegel (2)
Luitingh Sijthoff
23 oktober 2019

Hebban recensie

Marloes Hebban Recensent

De schemering is van ons

door Marloes op 04-12-2019

Hazels spreuk is een nieuw deel in de ‘Heksenspiegel’-serie, het vervolg op Hazels pentakel. Marte Jongbloed duikt opnieuw de wereld van de witte magie en hekserij in en beetje bij beetje brengt ze haar hoofdpersonage dieper in de problemen.

Hazel werkt inmiddels geruime tijd in de winkel bij Prosper. Sinds een jaar is ze heks bij een coven en ze verblijft in redelijke harmonie bij oom Alfons....