Wies en oma Wisse 3 - De bouwbaas

Junior   Topics 0
Wies & oma Wisse – De bouwbaas is het derde deel in de supervrolijke serie van Marte Jongbloed en Iris Boter (ill.) Deze grappige serie met full colour illustraties is geschikt voor kinderen vanaf 6 à 7 jaar die nog niet zoveel leeservaring hebben. Eerder verschenen ook De bullebakbaas (deel 1) en De beestenbaas (deel 2).

Wies en haar vrienden Zane en Jazz spelen archeoloogje. De straat ligt open, want hij moet opnieuw worden bestraat. Ze hebben een heel oud doosje gevonden en ze graven gauw verder. Ze weten niet dat de bouwbaas haast heeft met de klus. Want hoe meer straten er worden bestraat, hoe meer hij verdient. De stratenmakers moeten dus opschieten. Wies gaat even naar huis om te eten, maar als ze terugkomt, zijn Zane en Jazz spoorloos verdwenen en is de straat klaar. Wies vertrouwt het niet en roept de hulp in van de oude vrienden van oma Wisse. Dan horen ze geluid vanonder de grond…

‘Deze reeks voor jonge lezers vanaf het tweede leerjaar/groep 4 is grappig, avontuurlijk en een beetje spannend. Het ideale recept voor een leuk kinderboek dat kinderen aanzet tot lezen.’
Hetboekenrijk.com

Kind & Jeugd