Het spoor van de Pandora

VN:

Het spoor van de pandora

Gelezen 11 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 8
Thrillers & Spanning   Topics 0
Het gezin van de gevreesde bedrijvensaneerder Chiem Braakman heeft een moeilijke tijd achter de rug en snakt naar vakantie. Met hun motorkruiser Pandora meren ze af bij Chitry-les-Mines, in het Canal du Nivernais. Daar wonen zij het Nederlands georiënteerde Morvan Stock festival bij; Chiem

heeft ooit als bassist in een der optredende bands gespeeld.

Wat een relaxte vakantie zou worden verandert in een nachtmerrie. Tijdens de slotavond van het festival verdwijnt Carine, de negentienjarige dochter, zonder een spoor achter te laten. Is zij ontvoerd? Paps heeft geld zat.

Probeert de leiding van een pas gesaneerd concern hem een hak te zetten? Heeft loverboy Mitchell haar misschien toch opgespoord? Of had Carine genoeg van moeder Fiona's alcoholprobleem en haar obsessie voor cosmetische correcties?

Het meisje heeft niets meegenomen; geen papieren, geen kleding, geen telefoontje. Het merkwaardige is wel dat haar dagboek onvindbaar is. Alles is onzeker ? tot het moment dat Chiem een email ontvangt.

Sander Bode, ex-rechercheur en zwager van Chiem, houdt er eigenzinnige opsporingsmethodes op na. Hij biedt zijn diensten aan. Stukje voor stukje ontwart hij de kluwen waarin het gezin verstrikt is geraakt, waarbij hij zaken

ontdekt die hij liever niet had willen weten. Komt het beeld dat hij van zijn familie heeft eigenlijk wel overeen met de werkelijkheid?

Spannende boeken algemeen
Uitgeverij Ellessy
20 oktober 2008
20 oktober 2008

Een vakantie- en familieschip op volle drift

door: Cees van Rhienen 1 like
John Brosens, een naam die geen nadere introductie nodig heeft. Vanaf 2004 produceert hij, met een strak schema, gemiddeld een thriller per jaar. Je kunt dus stellen dat zijn naam als auteur gevestigd is. Wie boeken schrijft die allemaal in de hoogste sterrenregionen terecht zijn gekomen, doet het...

Reacties op: Het spoor van de pandora