Bloedbroeder 1618
  Lees een fragment

Bloedbroeder 1618

Gelezen 9 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 12 Favoriet 0 Recensies 5
Young adult Artikelen 5   Topics 0
1618. Lourens heeft een bijzonder talent: het kost hem geen enkele moeite vreemde talen te leren. Daarom wordt hij als tolk meegestuurd op een ontdekkingstocht naar het Amazonegebied met Het Duyfjen. De tocht over de Atlantische Oceaan verloopt vlot, maar na aankomst voltrekt zich een ramp: een plotse vloedgolf smijt het scheepje op een zandbank. De gevolgen zijn vreselijk: de helft van de bemanning komt om het leven, waaronder de schipper. De radeloze overlevenden vervallen tot kannibalisme en anarchie. Lourens moet vluchten. Dan valt hij in handen van de Arocouros-indianen en zij maken hem tot slaaf. Zal hij ooit naar De Nederlanden kunnen terugkeren?

Een waargebeurd verhaal vol weergaloze spanning over een blanke slaaf die in de jungle overleeft en de kant van de indianen kiest.

John Brosens schrijft spannende verhalen met verrassende plots. Bron: Algemeen Dagblad

Historische (jeugd)romans van John Brosens zitten vol spanning, romantiek en avontuur. Zij spreken zowel jongens als meisjes aan. Bron: Crimezone Young Adult

Kind & Jeugd , Young Adult
Fictie 10-12 jaar
Fictie 15+
PMA
09 mei 2014
09 mei 2014

Verrassende historische pageturner

door: Maud Goossens 1 like

Als je vast komt te zitten op een zandbank tijdens een handelstocht en op elkaar bent aangewezen, wat doe je dan? Als er geen eten te bekennen is behalve het vlees van je broeders dat langzaam koud begint te worden, wat kies je dan? Overleven of sterven?

In Bloedbroeder 1618 wachten enkele dappere...

Reacties op: Bloedbroeder 1618