Rowling-HP1groot

Harry Potter en de Steen der Wijzen

Rank 391 Gelezen 9117 Aan het lezen 112 Wil ik lezen 438 Favoriet 1096 Recensies 72
Junior Artikelen 33 Newsroom 17 Lijsten 53 Spots 100 Hebban 1000 4   Topics 0

Harry Potter is een doodgewone, maar ongelukkige jongen die sinds de dood van zijn ouders bij zijn saaie en hardvochtige oom en tante woont, in de bezemkast onder de trap.
Op een dag arriveert er een geheimzinnige brief voor hem. En daarna nog een, en nog een. De brieven veranderen Harry’s hele leven: hij wordt gered door een woest figuur op een vliegende motorfiets en hij komt erachter wie zijn ouders werkelijk waren.

Met een speciale trein die vertrekt van Perron 9¾ belandt hij op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus Pocus, waar hij alles leert over bezemstelen, toverdranken en monsters.

En uiteindelijk moet Harry het opnemen tegen zijn aartsvijand Voldemort, een levensgevaarlijke tovenaar.

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar
Kinderboeken algemeen
Non-fictie kinderboeken (> 12 jaar)
Harry Potter (1)
Wiebe Buddingh'