Jetset

Gelezen 647 Aan het lezen 8 Wil ik lezen 147 Favoriet 14 Recensies 35
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 2 Spots 3   Topics 0

EEN MODERNE AGATHA CHRISTIE
VAN DE WINNARES VAN DE GOUDEN STROP 2009

Om zijn honderdste miljoen te vieren nodigt de succesvolle zakenman Alexander Zilver zijn beste vrienden, zijn dochter en zijn nieuwe vriendin uit om een week lang met hem op een luxueus jacht door het Caribisch gebied te varen.
Op de tweede dag wordt Alexander echter dood aangetroffen in zijn hut. Kapitein Schmidt en hoofdstewardess Lou vertrouwen het niet en gaan op onderzoek uit. Ze komen tot de ontdekking dat iedere gast wel een motief heeft: de ex-zakenpartner die nog een appeltje met Alexander te schillen had, de vrouw van zijn zakelijk adviseur, met wie Alexander op het jacht een affaire had, de broer die op zijn fortuin uit is. De situatie op het jacht wordt steeds nijpender, al helemaal als het lijk van Alexander Zilver spoorloos verdwijnt.

Jetset is een klassieke whodunit, waarmee Marion Pauw haar oeuvre verder uitbreidt. Met veel humor en vaart geeft ze een inkijkje in het leven van een steenrijke selfmade man en zijn vriendenkring, die hem dat leven misgunt.

Literaire thriller
Ambo|Anthos
22 oktober 2010
30 oktober 2015
9789041418166 , 9789041414915 , 9789041419804

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Lucette

Sander (Hebban Crew) Hebban Crew

Het is voor een lezer bijna onmogelijk grip te krijgen op de personages en het verloop van het verhaal.

door: Sander (Hebban Crew) 1 reactie 1 like
'Ik heb een verschrikkelijke hekel aan recensenten,' vertelde Marion Pauw in een recent interview met de Volkskrant. De winnares van de Gouden Strop 2009 denkt namelijk dat wij - recensenten - haar boeken niet voor ons plezier lezen, maar alleen maar om haar te betrappen op fouten. Ik kan u, de...

Reacties op: Jetset