Kuipkoorts

Kuipkoorts

Gelezen 11 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 8 Favoriet 1 Recensies 1
Non-fictie Artikelen 1 Lijsten 1   Topics 0

Twee Feyenoordfans in hart en nieren over een jaar Feyenoord; grappig, ontroerend, ontluisterend, hoopvol

In Kuipkoorts beschrijven Ronald Giphart en Rob van Scheers wat het betekent om supporter van Feyenoord te zijn. Al sinds ze aan de hand van hun vaders de gloriejaren meemaakten, vinden ze Feyenoord de mooiste club van het land (en ver daarbuiten). Ze volgden de club dit kalenderjaar op de voet. De pieken, de dalen, de eindstand, de teleurstelling, de open dag, de hernieuwde verwachtingen, en er dan weer vol tegenaan.
Om hun wel zéér gekleurde mening te toetsen, namen de auteurs iedere thuiswedstrijd een andere gast mee: van filmmaker Jean van de Velde (All Stars) tot aan columnist en Eaglesfan Özcan Akyol, en Jan Boskamp zat er sowieso altijd. Hugo Borst, topkok Pierre Wind, documentairemaker Jos de Putter, Herman Kuiphof, Thomas Roosenboom, Anna Enquist, Nelli Cooman en cabaretier Vincent Bijlo schoven ook al eens aan. Het resultaat is een levendig boek vol grappige, ontroerende, ontluisterende en hoopgevende verhalen over Feyenoord, 'de mooiste club van het land (en ver daarbuiten)'.

Kuipkoorts is de opvolger van De liefde die Feyenoord heet (1999). Daarover schreef de Volkskrant destijds: 'Ze keken en praatten en verwonderden zich en noteerden hun observaties en gesprekken in een fijne, soepele stijl.'

Lifestyle & Vrije tijd
Balspelen