Ontploeteren

Je eigen ding doen is precies dat doen wat je heel leuk vindt en wat je gemakkelijk afgaat. Je ding vinden (en de zoektocht op zich is al leuk werk), is misschien wel het belangrijkste in je leven. Want dan kun je stoppen met dingen doen die je niet leuk vindt en die je moeilijk afgaan. Dan kun je eindelijk beginnen aan je eigen ding en ophouden met de dingen van anderen te doen.
Ik geloof heel sterk dat wijzelf en de wereld erop vooruitgaan als we ons eigen ding doen. We zouden minder concurreren, minder vergelijken en minder beoordelen. Drie zaken die het leven op aarde aardig lastig maken. Je eigen ding staat los van concurrentie, is onvergelijkbaar en alleen jijzelf kunt het beoordelen. Je eigen ding is altijd goed en nooit fout. Altijd goed omdat het ontspringt uit je diepere en authentieke identiteit. Het is een versmelting met jezelf, met wie je bent en waar je voor staat. Je eigen ding gaat over hart, ziel en zaligheid. Over de verbinding daartussen en van daaruit de verbinding met anderen. Zonder hiƫrarchie, zonder macht, zonder hebzucht.
Het doen van je eigen ding draait om vertrouwen: vertrouwen in jezelf, in anderen, in de wereld. Het vertrouwen dat je ervan kunt leven, het in je bestaan voorziet. Het ervaren en voelen van dit vertrouwen is al prachtig. En dat het werkt is evenwel nog mooier. Jij doet het zelf!

Is Ontploeteren het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Ontploeteren