Oorlogsdagen

In Oorlogsdagen nemen meer dan dertig dagboekschrijvers je mee naar het dagelijks leven in Vlaanderen tijdens De Groote Oorlog. Deze gewone burgers vertellen over hoe zij probeerden te overleven onder de vijandige bezetting, van het eerste zwoel-benauwende oorlogsweekend in augustus 1914 tot de verdwaasde novemberdagen vier jaar later. Hun verhalen geven uit de eerste hand een uniek beeld van de Eerste Wereldoorlog, een conflict waar maar geen einde aan leek te komen. Historicus Pieter Serrien plaatst de dagboekfragmenten voor het eerst naast elkaar en kadert de persoonlijke belevenissen van ooggetuigen in de gehele geschiedenis van de oorlog in ons land.

Recensies (1)

Is Oorlogsdagen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Oorlogsdagen