Over leven en schrijven
  Lees een fragment   Luister een fragment

Over leven en schrijven

Gelezen 195 Aan het lezen 10 Wil ik lezen 70 Favoriet 15 Recensies 6
Non-fictie Artikelen 2 Newsroom 1 Lijsten 2 Spots 1   Topics 0
'Een meesterverteller.' - VPRO Gids
'Hoe doet King dat toch?' vroeg Joost Zwagerman zich al af in de Volkskrant; hoe slaagt King er toch telkens weer in zijn lezers aan zich te binden en ze te verrassen?

Hierover gaat Over leven en schrijven. Stephen King verhaalt over zijn jeugd, zijn puberjaren en zijn studietijd. Over de jaren na zijn doorbraak als schrijver - met Carrie - waarin succes en stress hem achtervolgen en de drank een uitvlucht biedt. Over het ongeluk dat hem in 1999 bijna het leven kost en hoe hij er weer bovenop komt door zijn onweerstaanbare drang tot schrijven. Over wat hem inspireert en hoe hij te werk gaat.
En natuurlijk laat King zijn licht schijnen over het belangrijkste wapen van elke schrijver: de pen die de auteur altijd in de aanslag moet hebben.

Over leven en schrijven is een bron van inspiratie, voor zowel lezers als (aspirant-)schrijvers.

Stephen King (1947) heeft meer dan tweehonderd verhalen op zijn naam staan, waaronder vijftig thriller- en fantasy-titels, alle wereldwijde bestsellers. Zijn recentste boeken zijn Under the Dome, 22-11-1963, De wind door het sleutelgat, Joyland en Dr. Sleep.

Biografieen literaire auteurs

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Nienke Pool Auteur

The King leeft

door: Nienke Pool 6 reacties 3 likes

Over leven en schrijven is geen thriller van deze legendarische meester maar een inzichtelijk boek over schrijven. De man die zoveel bestsellers heeft geschreven gaf ons in 2000 een kijkje achter de schermen. Met ongeveer veertig bestsellers op de teller, heeft hij hier vast en zeker een...

Reacties op: Over leven en schrijven