Tarot de kleine Arcana

TAROT DE KLEINE ARCANA De Tarotkaarten symboliseren en verbeelden het universele bewustzijn. Symbolen zijn zo oud als het denken en komen voort uit de alchemie van het universum, waar ook wij uit voortgekomen zijn, kennis die wij meedragen in ons onder- of bovenbewustzijn. De kaarten van de Kleine Arcana symboliseren aspecten van de fysieke werkelijkheid en spiegelen gebeurtenissen in het leven, in verleden, heden en toekomst. De toekomst zal altijd het resultaat zijn van het verleden, niet alleen het persoonlijke, maar ook dat van heel de mensheid. We noemen dat bestemming, lot of karma.De Tarotkaarten leggen het denken bloot, laten zien wie je bent en waar je vandaag de dag mee bezig bent. Ze geven zowel de innerlijke als de uiterlijke toestand weer. Ze verhalen over de psyche, maar laten evengoed zien hoe de kansen in de maatschappij liggen. Eigenschappen of karaktertrekken, die we niet van onszelf willen of kunnen zien, worden zichtbaar gemaakt. De kaarten van de Grote en Kleine Arcana duiden elke ontwikkeling; iedere gebeurtenis, groot of klein vindt zijn weerspiegeling in deze of gene Tarotkaart. De combinaties zijn talrijk. Elke kaart staat qua betekenis op zichzelf, maar laat zich pas werkelijk zien in combinatie met de andere kaarten. Precies zoals in een mensenleven.Het gebruik van de Tarotkaarten helpt in het maken van keuzes. Goede of slechte kaarten bestaan niet, de kaarten zijn altijd goed, ze geven antwoord op je vragen, en vormen een machtig instrument om in contact te komen met je hogere bewustzijn, je eigen (ge)weten.

Is Tarot de kleine Arcana het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Tarot de kleine Arcana