Vrees me

Rank 2769 Gelezen 1035 Aan het lezen 27 Wil ik lezen 516 Favoriet 175 Recensies 38
Young adult Artikelen 5 Lijsten 8 Spots 36 Hebban 1000 225   Topics 0

Juliette heeft precies 264 dagen niemand aangeraakt. De laatste keer dat ze dat wel deed, was een ongeluk, maar Het Herstel sloot haar op voor moord. Niemand weet waarom de aanraking van Juliette dodelijk is.

De wereld valt uit elkaar en niemand geeft aandacht aan een klaarblijkelijk gestoord, zeventienjarig meisje. Ziektes vernietigen de mensheid, het is moeilijk om eten te vinden, vogels vliegen niet meer en de lucht heeft de rare kleur. Er zijn nu zoveel mensen gedood door Het Herstel, dat de overlevers op oorlog uit zijn. Het Herstel gebruikt geweld om hen tegen te houden, maar ze krijgen niet op iedereen grip. En ineens blijkt dat Juliette misschien meer is dan een gemartelde ziel in een dodelijk lichaam. Juliette is zelfs precies wat ze op dit moment nodig hebben.

Juliette moet een keuze maken: wil ze gebruikt worden als wapen of wil ze vechten in het verzet?

Young Adult
Blossom Books B.V.
13 september 2012
24 juli 2013
9789020679595 , 9789049802752 , 9789020632712

Een uitstekend debuut vol spanning en originaliteit.

door: Julia von der Fuhr 1 reactie 1 like

‘I’m a girl’ is eerste zin die Tahereh Mafi over zichzelf schrijft op haar website. Daar is geen woord van gelogen. Dat ze ook over de hele wereld heeft gereisd, acht talen op verschillende niveaus beheerst en een universitaire studie heeft afgerond lijken wel bijzaken. Mafi is ook nog jong (24...

Reacties op: Vrees me