Wat ons niet zal doden - Millennium 4

Rank 8940 Gelezen 1888 Aan het lezen 70 Wil ik lezen 586 Favoriet 67 Recensies 47
Thrillers & Spanning Artikelen 31 Newsroom 1 Lijsten 10 Spots 9 Top25's 11 Hebban 1000 597   Topics 0

Spionage. Jacht. Paranoia.

Het tijdschrift Millennium heeft nieuwe eigenaren. Boze tongen beweren dat Mikael Blomkvist zijn beste tijd heeft gehad en hij vraagt zich af of hij iets anders moet gaan doen.

Lisbeth Salander is rusteloos. Ze doet mee aan een grootschalige hackeraanval en neemt risico’s die ze normaal gesproken zou vermijden.

Op een avond krijgt Blomkvist een telefoontje van professor Frans Balder, een autoriteit op het gebied van kunstmatige intelligentie. Balder zegt zeer gevoelige informatie te hebben over de Amerikaanse inlichtingendiensten en heeft contact gehad met een jonge vrouwelijke hacker die erg veel lijkt op iemand die Blomkvist maar al te goed kent.

Mikael Blomkvist hoopt met deze informatie de scoop te hebben die hijzelf en Millennium zo hard nodig hebben. Maar zijn onderzoek brengt grote gevaren met zich mee. Lisbeth Salander heeft zoals gewoonlijk haar eigen agenda. In Wat ons niet zal doden kruisen hun wegen opnieuw en gaat hun verhaal verder.

Literaire thriller
Oorspronkelijke titel
Det som inte dödar oss
Millennium (4)
A.W. Bruna Uitgevers B.V.
20 augustus 2015
25 september 2018

Soraya Vink Auteur

Als een spin in het web zitten

door: Soraya Vink 2 likes

Wetenschapper Frans Balder werkt al jarenlang in het diepste geheim aan een programma dat ervoor zorgt dat computers in de toekomst meer denkvermogen hebben dan de mens. Voor Balder dreigt gevaar als hij erachter komt dat zijn werkgever Solifon en betrokken medewerkers zich met andere praktijken...

Reacties op: Wat ons niet zal doden - Millennium 4