Zij bleef op mij wachten

Chris van Gurp schreef dit boek om bij de Nederlandse Spoorwegen een ombudsman te krijgen. Hij zag de werkelijke onregelmatigheden, deed er ook wat aan. De schrijver werd geboren in het Brabantse Boxtel, een kruispunt van spoorwegen.

Na zijn middelbare school werkte hij een jaar op kantoor bij een opzichter van de weg. Hij groeit daar op tussen spoorstaven, wissels, treinen, wagons en reizigers. In zijn eerste boek vertelt hij over ervaringen die hem doen besluiten om de medemens en de N.S. te blijven dienen.

Dit boek bestaat uit twee delen. Op het Centraal Station van Amsterdam en op grote rangeerterreinen ziet hij zijn roeping. Hij brengt ons in aanraking met een wereld waaraan hij niet kon wennen en die hij wil veranderen.

Tussen de eerste en de laatste foto die in dit boek zijn opgenomen ligt een beeldverhaal van nederlagen en triomfen. Ondanks moordende bureaucratie, verbanning en tegenwerking verovert hij op spoorwegterrein het hart van een jonge vrouw die hem met haar liefde en capaciteiten trouw terzijde blijft staan.

Is Zij bleef op mij wachten het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Zij bleef op mij wachten