Weinig spanning en wat afstandelijk

AGroen 08 mei 2024
De dood van een Amerikaanse priester op de Camino is het begin van dit verhaal van Wim Bax. Het is jammer dat de schrijfstijl wat afstandelijk is. De gebeurtenissen worden sowieso in het hele boek zonder al teveel gevoel beschreven. Ik voel het in ieder geval niet. Een Nederlander, Johan, is verdachte in de zaak met de priester en Bruno wordt als Camino hulpverlener door de politie bij de zaak geroepen. Bruno heeft zelf ook het nodige meegemaakt en gaat na een (te) lange uiteenzetting van zijn problemen ook een deel van de Camino lopen en komt daar Johan weer tegen. Toeval of is er iets anders aan de hand? Het einde is verrassend en eigenlijk ook wat vreemd. Ik had het gevoel (toen wel) waarom ik zoveel over een van de personages heb leren kennen … maar beter lees je het boek zelf. Onderaan de streep is het een leuk verhaal, zonder veel spanning , maar met goede beschrijvingen van steden en overnachtingsplekken. Omdat het boek niet al te dik was heb ik het toch met plezier gelezen.

Geloofwaardigheid: ***
Plot: ***
Personages: ***
Spanning: **
Vermaak: ***
Gemiddeld: 2,8*= 3* (afgerond)

Meer recensies van AGroen