Onheilspellend en beklemmend geweldig geschreven

AlfredGroenendijk 23 januari 2023
Ik ga het verhaal niet vertellen, verklappen, teveel richting geven voor wie het nog wil lezen.
Dus lees vooral verder nu..
Maar het is erg goed, vanuit het gevoel van (een van de)de drie broers geschreven, een jeugd waarin ze het samen moesten rooien met onverschillige, onvoorspelbare en bij tijd en wijle gewelddadige ouders. Hun hunkering naar liefde, het onbegrip en de concurrentie onder elkaar, onheilspellende gebeurtenissen en verteld vanuit verschillende tijdperspectieven, heel erg knap en verrassend. Begrijp ook echt niet dat er trouwens er een enkeling hier een of twee sterren geeft voor dit bij je lurven pakkende verhaal. Een boek dat je twee keer moet lezen om de donkere diamantjes uit het boek te kunnen vissen.
Misschien spreekt het mij ook bijzonder aan omdat ik een min of meer vergelijkbare jeugd heb meegemaakt en kan de leegte en pijn herkennen en hervoelen.

Meer recensies van AlfredGroenendijk