Confronterend maar zo bijzonder mooi!

Amarins 17 januari 2023
Ik wist waar dit boek over zou gaan, maar dat het zo confronterend zou zijn wist ik niet!

Het boek gaat over kleine Ravi. Een kind dat anders is dan andere kinderen. Een kind waar de ouders soms niet meer weten wat ze moeten. Wat is er aan de hand? Wat kunnen we doen? En hoe houden we alle ballen in de lucht?

Ook ik ben ouder van zo’n ‘kleine Ravi’. We beleefden jaren lang veel drama, zorg, verdriet en ellende. Toen ik het verhaal van Ravi las werd ik hierdoor keihard geconfronteerd met onze moeilijke jaren en onze werkelijkheid. Maar toen ik het boek dichtsloeg prees ik me gelukkig, net als de ouders van Ravi! Want we zijn alle ellende te boven gekomen en met onze ‘kleine Ravi’ gaat het inmiddels heel goed.

Dat je zo’n realistische situatie in zo’n geweldig verhaal kunt gieten getuigt van geweldige schrijverskwaliteiten Gaby! Je hebt me weten te raken met een liefdevol, rauw, verdrietig, heftig maar vooral realistisch verhaal. Ik werd vanaf de eerste bladzijde meegezogen in een fantastisch verhaal en kon alleen maar doorlezen tot het uit was.

Iedere ouder die een kind met een beperking heeft zal zich in dit verhaal herkennen. En iedereen die niet in zo’n situatie zit, lees dit verhaal. Het vertelt je iets over autisme maar bovenal is het gewoon genieten van een prachtig en emotioneel verhaal!

Meer recensies van Amarins