Een dikke aanrader!

Amarins 12 februari 2024
Vandaag is het mijn beurt in de blogtour van Hart van het beest. Het is het tweede deel in de Astori-reeks en is gebaseerd op het sprookje Beauty en de Beast.

Toen ik begon met lezen ging het eerst wat stroef. Ik kwam niet meteen in het verhaal. Maar gelukkig ging dit gauw beter en kreeg ik helemaal de smaak te pakken. Wat een prachtig verhaal heeft Emma Anna neergezet. Het grootste deel wordt verteld vanuit het perspectief van Emily. Heel af en toe is er een hoofdstuk een uitstapje naar Berkley.

De opbouw van het verhaal is werkelijk subliem. Waar ik er eerst wat moeite mee had om er in te komen wist Emma Anna me uiteindelijk in te pakken. De spanning wordt heel langzaam opgebouwd, de vele gebeurtenissen, intriges en verraad maken dat het verhaal vlot verloopt, dat je enorm geboeid blijft en dat je het boek uiteindelijk niet eerder dicht kan slaan dan dat je weet hoe de afloop is. En dat einde? Ik kan alleen maar zeggen: wauw!

De personages heb ik ontzettend van genoten. Meteen vanaf het begin vond ik Emily geweldig. Hoewel ze jong en naïef was vond ik haar echt leuk. Gedurende het verhaal groeide ze ontzettend, leerde ze haar mannetje te staan, voor haar zelf op te komen, kreeg durf en wist keuzes te maken. Berkley heb ik misschien nog wel meer van genoten. Het grote norse ‘beest’ wist me vanaf het begin in te pakken. Waar ik hem niet altijd kon pijlen, bleef hij voor mij wel een geweldige lieve kerel. Later zal blijken dat hij een enorm kwetsbare man is.

Het verhaal oogt in eerste instantie als luchtig, maar al lezend kom je er achter dat er veel meer schuilgaat achter deze mooie cover. Het boek kent een mooie diepgang, aan de hand van diverse thema’s neemt Emma Anna je mee in een verhaal waar je ook een mooi stukje geschiedenis meekrijgt. Hier en daar was een triggerwarning misschien op z’n plaats geweest. De steamy scenes hebben een hele mooie toevoeging aan het verhaal van Berkley en Emily en maken het helemaal af.

Hart van het beest is een aanrader. Het is een verhaal waar de liefde langzaamaan groeit, waar je getrakteerd wordt op een heerlijk spannend verhaal en waarvan je stil bent als je het dichtslaat.

Emma Anna, ik heb al een heel aantal boeken van je gelezen. Daartussen was Hart van het beest voor mij niet het beste verhaal. Dat blijft voor mij Achter hoge bergen, maar het is absoluut een aanrader en een mustread om te gaan lezen.

Meer recensies van Amarins