Jami Leigh- Dans van de Maanroos

Amber Drenth 28 maart 2024
‘Eén dans veranderde haar hele leven…Tijdens Lucille’s laatste diefstal, lijkt haar lot bezegeld wanneer ze naar een vervloekt bos wordt verdreven. Maar in plaats van een langzame dood door vrieskou, belandt ze per ongeluk in een andere wereld. Daar ontmoet ze een jongeman die haar een zeer aantrekkelijk voorstel doet: het bal van de prins bijwonen als kandidaat in een van zijn speciale jurken. Hoe had Lucille kunnen weten dat haar wereld na één dans volledig op zijn kop zou staan?

Lucille wordt naar het betoverende bos gedreven nadat ze betrapt is op diefstal van een prachtig amulet. Niemand komt levend het betoverde bos uit. Door dit spannende begin wordt direct goed de aandacht gepakt. Lucille sterft niet door de vrieskou, maar zakt door het ijs heen. Hiermee dompel je samen met haar onder in fantasywereld ‘Lumin’. Het verhaal is goed beeldend, uitgebreid en gedetailleerd geschreven, waardoor je echt een mooi beeld krijgt van de omgeving zonder dat het ‘te’ wordt. Het is lekker vlot geschreven, waardoor je het niet aan de kant kunt leggen. Het is een perfecte novelle om je even in een fantasiewereld te begeven. Het gaf mij echt een sprookje vibe met een geheel eigen twist.

De personages in het boek waren goed uitgewerkt en het verhaal had een goed tempo.

Wat mij betreft had dit verhaal veel langer mogen duren. Ik vond het jammer toen ik hem uit had.

Dit betekent wel dat ik absoluut meer fantasy wil gaan lezen en dat ik ook heel nieuwsgierig ben geworden naar de duologie van Jami Leigh die zich ook in de wereld van Lumin afspelen. (De nieuwe Wendy & De verloren Wendy)

Meer recensies van Amber Drenth