spannende start van een nieuwe reeks

AmberSmeets 20 februari 2021
De Duistere School is een jeugdboek dat in 2019 verscheen bij Hamley Books. Het verhaal gaat over een mysterieus gebouw dat op een ochtend opduikt in Kraaidorp. Meteen daarna worden alle kinderen van het dorp op de school verwacht, maar zodra de deuren achter hen toeklappen, verliezen ze hun geheugen en weten ze niet meer dat ze nog een familie hebben.
Quinten is de enige die zijn geheugen bewaart. Hij probeert uit alle macht om de dorpelingen te overtuigen dat er iets niet klopt, en wanneer dat niet lukt, gaat hij vrijwillig het gebouw binnen. Om daar te ontdekken dat alle kinderen verdwijnen, en later veranderd weer terugkomen.

De Duistere School is een verhaal waarin magie en spanning op vernuftige wijze met elkaar worden gemixt. Dat resulteert in best een griezelig en af en toe superspannend boek dat lang blijft nazinderen. Als volwassene heb ik dit boek heel graag gelezen, ik was erg nieuwsgierig geworden na alle positieve reacties op de hele reeks. Ik heb het dan ook op een paar avonden verslonden, en voelde me weer helemaal terugkeren naar de tijd van Roald Dahl en R.L. Stine. Echte aanrader, mét een prachtige cover en binnenwerk.

Meer recensies van AmberSmeets