Eliza's verandering

Andrea 02 januari 2024
Ik heb met veel plezier 'De eigenwijze gravin' van Sopie Irwin gelezen. Ik ben dol op dit soort boeken, die zich afspelen in de Regency tijdperk. Eigenlijk weet je al wel hoe zo'n verhaal verloopt, maar dat maakt het niet minder leuk om te lezen. In dit verhaal gaat het over Eliza die net weduwe is geworden en een fortuin erft, maar dan moet ze zich wel voortreffelijk blijven gedragen.
Om een nieuwe start te maken, vertrekt ze met haar nicht naar Bath. Ze gaat steeds meer haar eigen weg, ook al zit ze nog in haar rouwperiode. Ze gaat schilderen en leert rijden. Maar dan keert de nieuwe graaf van Somerset terug, waar Eliza als 17 jarige mee had willen trouwen. Ze is echter niet meer zo onschuldig als 10 jaar geleden.

Een romantisch verhaal, die ik in een paar dagen heb verslonden.

Meer recensies van Andrea