Abel en Kalle

Andrea 08 augustus 2023
Net het tweede deel uitgelezen, het was minder verrassend dan het eerste deel. Dat besloeg twintig jaar van Abels leven, dit deel maar een paar jaar. Waar het eerste boek gaat over de ontwikkeling van Abel en de zoektocht naar zijn broertje, gaat het nu over de Amerikaanse burgeroorlog. In dit deel lees je de ontwikkeling die Abel doormaakt als journalist in oorlogs tijd. Uiteraard wijkt Kalle niet van zijn zij. Net dat ik dacht nu mag het een andere wending krijgen dan alleen maar over de burgeroorlog met de vele veldslagen, gebeurde dat ook.

Het leest net als het eerste boek lekker vlot. Bekende namen uit het eerste deel komen terug. De zoektocht naar zijn broertje komt ook aan bod, al had ik dat nog wel iets meer willen lezen. Wellicht gebeurt dat wel in deel 3, dat maakt me zeker nieuwsgierig!

Meer recensies van Andrea