Grote kleine leugens

Anna-linde 29 augustus 2019
Nog zo’n heerlijk boek van Liane Moriarty! Na het geheim van mijn man was ik super nieuwsgierig geworden naar de andere boeken van deze schrijfster. Vandaar dat ik dit boek direct meenam toen ik deze zag liggen in de winkel. Ik vond dit boek aan het begin erg verwarrend. Er zitten veel personages in het verhaal en die moet je echt leren kennen voordat je in het verhaal kan komen. Ook zitten er tussen de verhaallijnen door steeds stukjes van een politieverhoor wat ik aan het begin van het boek helemaal niet snapte. Als ik dat nu terug zou lezen snap ik het wel aangezien ik dan weet wie wie is. Je gaat deze stukjes steeds beter begrijpen naarmate het verhaal vordert. Net als bij het geheim van mijn man moest ik erg in het verhaal komen. Maar als je daar doorheen bent is de verhaallijn echt geweldig, het bouwt steeds meer op en het wordt met elk hoofdstuk spannender. Ook zit er op een goede manier humor verwerkt in het verhaal, waar ik een aantal keer zelfs hardop om moest lachen. Dit wordt afgewisseld met een aantal heftigere onderwerpen wat vanuit verschillende posities wordt bekeken en verteld. De verhaallijn wordt uitgebreid opgebouwd naar het hoogtepunt waar het boek om draait, namelijk de quizavond. Na deze mooie, lange opbouw gaat het verhaal ineens snel voorbij als je eenmaal de quizavond gepasseerd bent. Voor mijn gevoel is het boek en daarmee de verhaallijn een beetje afgeraffeld. Erg jammer. Verder vind ik de uitkomst van de verhaallijn wel heel verrassend. Ik had van te voren niet voorzien dat het boek zo zou eindigen. Je krijgt na de quizavond nog een klein stukje te lezen over de periode erna, maar dat is ook erg beperkt, dat had voor mijn gevoel nog wel wat uitgebreider gemogen zodat het boek niet zo abrupt zou eindigen midden in een heftige verhaallijn. Gelukkig worden de vage stukjes van het politieboek uiteindelijk nog wel goed afgesloten. Daar is een heel hoofdstuk aan besteed. Dat verhelderde een hele hoop. Al met al geef ik dit boek vier sterren. Wellicht ga ik later nog een keer de serie kijken die bij dit boek hoort, aangezien ik daar nog wel benieuwd naar ben na dit boek gelezen te hebben.

Meer recensies van Anna-linde