Stuk van jou

Anna-linde 28 augustus 2019
Wat een heerlijke Roman is dit zeg.
Stuk van jou geschreven door Susan van Eyck gaat over het loslaten van het verleden om verder te kunnen gaan met het leven. Bij sommige hoofdstukken in het boek verschijnt er een glimlach op je gezicht. Wat geweldig en heerlijk luchtig zijn die stukken geschreven. Maar er zitten ook grote gebeurtenissen in het boek waar je de pijn en het verdriet zelf voelt. De manier van schrijven neemt je helemaal mee in het verhaal. Ook de indeling van het boek is erg mooi. Het boek is namelijk ingedeeld in 5 delen. In het eerste, vierde en vijfde deel kijk je uit de ogen van Emma. Hierin zit steeds een tijdssprong. In deel twee lees je stukken vanuit Boris zijn positie. Boris is de overleden man van Emma. Het eerste deel eindigt bij hoofdstuk 11 waarna er in het deel van Boris juist wordt afgeteld van hoofdstuk 10 naar 2 en je steeds verder terug gaat in zijn verleden totdat je uiteindelijk in het laatste afsluitende deel van het boek in zijn kindertijd zit. Het laatste hoofdstuk van het boek is dus hoofdstuk 1. Het eindigt daar waar het allemaal begon. Ontzettend mooi gedaan. Dit mooie, ontroerende boek met een onverwachte wending had ik dan ook binnen 3 dagen uit. Je zit ontzettend snel in het verhaal en het neemt je direct mee. Een echte aanrader! En dit boek heeft me dan ook erg benieuwd gemaakt naar de andere boeken van Susan van Eyck.

Meer recensies van Anna-linde