Vermakelijk avontuur!

annannette 09 december 2019
Ken je die grap van die fanatieke lezer die er naar uit keek om op zaterdag bij haar ouders lekker dit boekje weg te lezen? Precies. Ze was totaal vergeten het boek mee te nemen. Zo niet handig! Maar, dat heb ik vandaag gelijk goedgemaakt, door het boek vandaag mee naar het werk te nemen en onderweg erin te verdwalen.

En wat een heerlijk, leuk en vermakelijk verhaal was dit! In dit verhaal lag de nadruk iets minder op de wiskunde en de getallen an sich. Harry is heel handig met zijn donkere getallen geworden en weet ze te pas, en te onpas, te gebruiken. Daardoor ontstond wel meer ruimte voor een focus op avontuur.

En een avontuur dat was het zeker! Wederom is Luc Descamps erin geslaagd om een heerlijke sfeer neer te zetten. Niet alleen krijgen we wederom een beeld van het leven eeuwen geleden, maar we krijgen dit keer ook een goed beeld van het leven als piraat. Voor Harry een hachelijke situatie, maar voor ons heel vermakelijk.

Daarnaast vergeet Descamps het dunne laagje emotie niet. In dit boek komt dit in de vorm van het verhaal van Sam. Niet alleen leren we hoe Sam bij de piraten terecht gekomen is, maar ook waarom het voor Sam nog veel gevaarlijker is dan voor ieder ander. Een hele mooie toevoeging aan een toch al spannend avontuur.

Ik heb nu alweer zin in zaterdag en aangezien ik dan de deur niet uit ga, gaat het dit keer helemaal goed komen met mijn zaterdagavond plannen.

Meer recensies van annannette