De hoofdpersoon en ik hadden echt geen klik

annannette 08 mei 2024
Toen het eerste boek in deze duologie uitkwam, heb ik meegedaan aan de blogtour voor dat boek. Helaas was dat boek niet helemaal mijn ding, met name omdat de hoofdpersoon en ik totaal geen klik hadden. Ik had echter goede hoop dat de hoofdpersoon zou groeien en leren gedurende dit vervolg. Daarom schreef ik me ook voor dit boek in voor de blogtour.

Helaas bleek ook dit boek niet mijn ding te zijn. En dat komt voornamelijk doordat de hoofdpersoon van het verhaal en ik totaal tegenovergestelde persoonlijkheden hebben. Sintel is opvliegend, wordt ongelooflijk snel kwaad en weigert compromissen te sluiten of haar plannen op de ene of de andere bij te stellen. Ondertussen duwt ze ook de mensen om haar heen keihard van haar weg.

Ik had daarnaast ongelooflijk veel moeite met heel veel discussies die ze voerde. Ik snap dat het oneerlijk is dat je als vrouw anders behandeld wordt dan als man, maar ik ben zelf altijd enorm ongevoelig voor argumenten als “het is mijn geboorterecht”. Het voelde alsof Sintel in eerste plaats Ka wilde worden omdat ze vond dat ze daar recht op had en het welzijn van de inwoners van haar koninkrijk slechts bijzaak was.

En het is eigenlijk best jammer dat Sintel zo op mijn zenuwen werkte, want het verhaal zit eigenlijk prima in elkaar. De wereld is interessant, de mythologie is interessant, er zit enorm veel politiek in dit boek en de weg naar de top gaat echt niet over rozen. Ik weet dan ook zeker dat er meer dan genoeg lezers zijn die ongetwijfeld WEL van dit verhaal gaan genieten.

Ik denk dat ik langzaamaan, helaas, wel moet concluderen dat Mara Li en ik geen klik hebben. Het is helaas niet de eerste keer dat ik tot de ontdekking kom, dat een van haar series niet bij mij past.

Meer recensies van annannette