Spannende afsluiting van de trilogie

Ans Stier 21 mei 2023
Schakelmagie is het derde, en laatste deel uit het drieluik Interplanetair.
Het boek opent met kaartjes van de omgeving van de twee planeten waar het verhaal zich hoofdzakelijk afspeelt. Leuk om dit te bestuderen voordat je begint met lezen. Het prikkelt je fantasie.

In dit boek komen we dezelfde hoofdpersonen Daniël en Irene weer tegen, evenals de mix aan personages van verschillende planeten. Allemaal heel verschillend maar met de overeenkomst dat ze magiër zijn. Samenwerking, vriendschap en vertrouwen zorgen dat het geheel meer is als de som der delen. Dit komt tot uitdrukking in een spannend avontuur.

De schrijfstijl van de auteur is heel beeldend. De auteur weet je fantasie te prikkelen waardoor je je goed voor kan stellen hoe de omgeving en personages eruit zien. Je kunt hier heerlijk over fantaseren. Ook dit fantasie verhaal heeft science fiction elementen in zich maar ook herkenbare dingen uit ons leven met mooie en bijzondere namen.

Het verhaal leest soepel weg. De schrijfstijl is prettig. Duidelijke niet te lange zinnen en hoofdstukken van een prettige lengte.
Boven de hoofdstukken is vermeld op welke planeet je je op dat moment bevind. Handig om je even bij de les te houden m.b.t. de locatie.

De trilogie Interplanetair is als het ware een volgende generatie op de trilogie Vergeten Vloek. Dit boek heeft weliswaar andere personages en speelt zich af in een andere tijd, maar je hebt wel herkenning van dingen uit de Vergeten Vloek Serie.

Ik vond het tot slot erg leuk om te lezen dat de auteur bezig is om de volgende generatie te schrijven; de serie Magische Alliantie. Ik kijk er naar uit om door middel van deze series de geschiedenis van dit planetenstelsel en haar bewoners verder te kunnen volgen.

Meer recensies van Ans Stier