Een leuk tussendoortje

Ans Stier 11 juni 2020
Wat een prachtige cover! Mooie kleuren heel aantrekkelijk. Snel kijken waar het over gaat. Wat?! Vergelijkingen met Dan Brown en Paolo Coelho! Wow dat klinkt goed en is veel belovend. Dit was mijn eerste indruk en dit zorgde ervoor dat ik als een magneet naar dit boek toegetrokken werd.
Het verhaal leest heel makkelijk. De schrijfstijl is eenvoudig en heel begrijpelijk. Het gevoel dat ik al snel kreeg bij dit boek is dat het een beetje “young adult” stijl is. Door de manier van schrijven maar ook doordat het naar mijn idee een mooi verhaal is maar heel oppervlakkig. Het had dieper uitgewerkt mogen worden. Vermoedelijk had ik veel te hoge verwachtingen doordat het met auteurs als Coelho en Brown vergeleken werd. Achteraf is dit jammer, hierdoor is mijn verwachting/beeld vertroebeld waardoor het misschien niet echt een eerlijke kans heeft gehad. Ik heb het boek met plezier gelezen. Het is een mooi en modern “Jezusverhaal”. Een boek met een mooie boodschap en het geeft een blij gevoel. De personages blijven helaas oppervlakkig en alles wat gebeurd wordt snel afgehandeld. Hierdoor is het soms wat lastig om aan het boek gekluisterd te blijven. De diepgang ontbreekt. Mijn algemene indruk: dit boek is een leuk tussendoortje maar helaas niet wat ik ervan had verwacht.

Meer recensies van Ans Stier