Pleidooi voor de boom

Arjen van Meijgaard 19 september 2023 Auteur
Stefano Mancuso is hoogleraar en deskundige op het gebied van plantengedrag en intelligentie van planten. Misschien iets om in eerste instantie je wenkbrauwen bij op te trekken. We kennen de verhalen van mensen die met bomen praten of ze knuffelen. Maar Mancuso laat in zijn verhalen en essays in Bomen van de wereld zien dat er veel meer schuilgaat achter die stammen en eindeloze blaadjes of naalden aan de takken. Sowieso wordt de plantenwereld onderschat. Die is veel omvangrijker dan alle mensen en dieren bij elkaar: ‘wij dieren vertegenwoordigen slechts een miezerige 0,3% van de totale biomassa op aarde, planten 85%.’ En volgens de auteur zijn we er veel afhankelijker van dan we denken.
Lees verder op: https://www.tzum.info/2023/09/recensie-stefano-mancuso-bomen-van-de-wereld/?highlight=Meijgaard

Meer recensies van Arjen van Meijgaard