Heerlijk wegdromen op Pilion

astridhabraken 05 mei 2024 Auteur
Het derde deel van de Pilion-serie en weer een heerlijk wegdroommoment! Ik ben niet zo van de korte verhalen/novelles (want echt kort is het verhaal nu ook weer niet), maar nu je de serie achter elkaar kunt lezen, is het ook heerlijk om vanuit drie perspectieven mee te leven met het leven in Pilion. Wat volgens de Griekse mythologie het zomerverblijf van de twaalf Griekse goden zou zijn; extra bijzonder dat Jet Nijland in ieder verhaal een mythe / sage een rol laat spelen. In dit geval die van een zeearend - die als een griffioen een rol speelt bij een bijzondere wending in het leven van Lena, de eigenaresse van het dierenasiel van Pilion. Uiteraard heeft dat alles met de liefde te maken - een belangrijk ingrediƫnt in de boeken van deze schrijfster.

Ik heb zelf inmiddels een levendig beeld van Pilion dankzij deze verhalen. Mooi ook hoe ze door Nijland in elkaar zijn gevlochten! Mijn persoonelijke favoriet van deze drie verhalen is toch Glittersneeuw, maar ook van Bloesemdroom heb ik weer genoten.

Meer recensies van astridhabraken