Heerlijk boek, waarin je samen met Danielle ontrafelt wie haar nieuwe partner eigenlijk is

astridhabraken 01 september 2020 Auteur
De debuutroman van Cécile Ickenrot, Date met een derde, is een boek waar je aan begint en dat je dan in een ruk uit wil lezen. Het verhaal leest heerlijk weg en je wil steeds weten 'wat gaat er nu gebeuren,' want de spanning is al vanaf het begin aanwezig.

Het boek gaat over Daniëlle, 38, die eigenlijk alles wel voor elkaar heeft. Maar: ze is alleen en ze zou graag een man in haar leven willen. Liefst een die ook nog openstaat voor kinderen. Dan ontmoet ze via een datingsite Ruben, een weduwnaar, en ze gaat al snel in op zijn vraag om elkaar te ontmoeten. Ruben woont in België en eenmaal daar, geniet Daniëlle van de omgeving, het huis en natuurlijk van Ruben. Al zijn er direct al wat trekjes van Ruben waar ze soms moeite mee heeft, maar die wuift ze weg als 'het zal ook wel komen door het overlijden van zijn vrouw.' Ze besluiten al snel te gaan samenwonen. De vraag dringt zich op of er niet meer aan de hand is? Waarom wil Ruben bijvoorbeeld liever geen mensen in hun huis?

Het verhaal wordt afwisselend verteld door Danielle en Ruben, waardoor je het verhaal van twee kanten beleeft. Dat maakt het nog onvoorspelbaarder, iets waar ik erg van heb genoten. Het verhaal zit heel knap in elkaar. Ik kon het boek echt niet wegleggen, na de eerste vier hoofdstukken moest ik stoppen vanwege een afspraak maar de rest heb ik in een ruk uitgelezen. Het huis in België kan ik me zo voorstellen. Heel beeldend beschreven.

Richting het einde gaat het me net wat te snel - vandaar 4 sterren en geen 5. Maar om niets van de ontknoping te verraden, kan ik daar eigenlijk niets over zeggen. Dus ik zou zeggen: lees het boek en laat me weten of je het met me eens bent, of juist helemaal niet!

Meer recensies van astridhabraken