Het intrigerende verhaal van Snow

astridhabraken 26 mei 2020 Auteur
Toen ik las dat er een prequel kwam bij The Hunger Games dacht ik 'waarom?' Zo'n sterke triologie, dat is uniek. Vaak vind ik een van de delen minder - maar niet hierbij. Maar een voorloper? Natuurlijk was ik wel te nieuwsgierig om het boek links te laten liggen en dus begon ik er een dag na het verschijnen aan. En nu is het uit - omdat het boek me niet los liet. Ik was weer even helemaal terug in Panem en de Districts. Geen Katniss, maar wel Lucy Gray. En Snow dus. Geen fijn personage - aardig is hij niet, ook niet als tiener. Maar hij is wel fascinerend. En de links met later zijn er ook. Over de inhoud ga ik niet te veel vertellen - lees het zelf maar. Ik ga nog even naar The Hanging Tree luisteren - een lied dat ook een (belangrijke) rol speelt in dit boek.

Meer recensies van astridhabraken