Briljante tragikomedie

Door de een verguisd, door de ander vereerd - het laatste boek van Verhulst is wellicht een uit de categorie "You love it or you hate it".

Wat mij betreft een grote "love it"! Het Vlaams is soms verwarrend voor een gemiddelde kaaskop, maar Verhulst weet het Vlaams juist in te zetten voor een prachtige schoonheid, melodieus bijna.

"Ongeëvenaard" wordt het boek vol trots genoemd op de flap. Dat ondersteun ik niet voor de volle 100% (Maar zeker wel richting de 90%) -want het boek doet ergens denken aan "Het leven uit één dag" van A.F.T. van der Heyden. Maar Verhulst is veel meer "van nu" en grappiger bovendien.

Het boek is snel maar vind toch de juiste diepte. Sympathisant met de hoofdpersoon? Soms wel soms niet en evengoed op sommige momenten met de "vampier". Verhulst sleurt je door het verhaal, zet en passant aan het denken, zonder het plezier en het genieten te overstemmen.

Meer recensies van AstridStoryteller