Natuurlijk, insecten!

Zeer grappig en tegelijkertijd leerzaam boek van Aglaia (zou een insecten familienaam kunnen zijn!) Bouma - Bouma schrijft gemakkelijk en plezierig en verweeft op natuurlijke wijze feiten en grappige anekdotes met elkaar, rondom misschien wel onze dichtstbijzijnde naasten... Insecten!

Of ze nu in je tuin, balkon, of zelfs in je kleding, bed en tapijt zitten (ja, je wilt het misschien niet weten, maar toch..) Bouma maakt deze huisgenoten tot levendige, maar vooral vriendelijke en intelligente karakters.

Als er dan toch een minpunt zou zijn, dan is het dat het wellicht wat eentonig wordt. Hoe dat voorkomen had kunnen worden, heb ik het antwoord ook niet op, maar ik merkte dat naarmate het boek vorderde, mijn aandachtboog korter werd en ik het boek meerdere malen terug moest pakken om het echt uit te krijgen.

Het is leuk om meer te weten te komen over de beestjes die - voor sommigen iets te - nabij zijn, eigenlijk altijd. En wil je op een verjaardag interessante feitjes kunnen delen? Dan is dit boek zeker weten een aanrader.

Vermakelijk, informatief, maar duidelijk anders dan welk genre dan ook. Goed gedaan!

Meer recensies van AstridStoryteller