Nieuwe spannende tak aan de "crime-boom"

AstridStoryteller 12 september 2023
Mysterieuze omstandigheden, wisselende getuigenissen en een aangrijpende setting, het zijn op zichzelf al de perfecte ingrediënten voor een goede thriller.

Maar de extra draai die Hallett weet toe te voegen door de opvallende vorm én een extra, persoonlijke verhaallijn, maken dit boek wat mij betreft een 5-sterren.

Qua vernuft in plotwendingen en verhaallijn heeft het misschien wel iets weg van Joël Dicker, die wat mij betreft het crime-genre al naar een nieuw level tilde.

Hallett doet daar nog een schepje bovenop door een totaal nieuwe vorm, en daarmee lezerservaring, aan te bieden.

Ik heb van begin tot einde genoten. Niet alleen van de spanning omtrent het ouderwetse "whodunnit" principe, maar ook van de slim verweven tweede verhaallijn in het boek. Daar zaten minstens zulke grote twisten in, die ik nooit zag aankomen.

Tot slot heb ik ook genoten van de ongemakkelijke vraag die het boek jezelf laat stellen. Hoe ver kan je zelf gaan in manipulatie? Misschien wel veel verder dan je aan jezelf kunt toegeven...

De vergelijking met Agatha Christie gaat wat mij betreft niet op, want Hallett heeft simpelweg een niewe tak aan de crime-boom gevoegd!

Meer recensies van AstridStoryteller