Verdraaid goed

axellesbooks 16 maart 2020
Verdraaid gaat over J.T. LeBeau, een schrijver. Hij is heel succesvol, maar wie hij nu precies is, weet niemand. LeBeau schrijft moorddadige thrillers met goeie plot twists. Verder gaat Verdraaid ook over Maria. Zij denkt te weten wie LeBeau is, maar beseft niet hoe gevaarlijk dat is. Je denkt zelf te weten wie LeBeau is, maar hou in gedachte: de waarheid kan verdraaid zijn.

Met een wat tragere snelheid komt Verdraaid op gang. Eerlijk, het begin is wat aan de saaie kant, maar eens de diesel is opgestart weet je niet meer wat je moet doen met je gedachtes. Iedereen kan een verdachte zijn en zelf begin je aan een poging om deze puzzel te maken. Je denkt het goed te hebben, maar zoals de titel al verklapt: alles is verdraaid.

De belangrijkste personages zijn Maria, Paul en Daryl en geen van hun kwamen sympathiek over en zijn niet direct de personages die snel leuk gevonden worden. Dit is echter geen belemmering voor het verhaal want het draait natuurlijk om de spanning. Het verhaal draait wel merendeels rond die drie, maar dit heeft echt geen invloed op of je het nu een leuk of slecht boek vind. De politierechercheur is dan wel weer een leuk personage.

Dole en Bloch zijn het politieteam die op deze zaak zitten. Maar eigenlijk is dit boek anders dan de doorsnee politie thriller. Deze thriller gaat veel dieper in het verhaal dan enkel “ik los de zaak op en klaar”. Zeker een aanrader als je eens een thriller wil lezen van een ander kaliber!

Verdraaid is natuurlijk een thriller dus iets verklappen is zeker niet de bedoeling. Wat wel verklapt kan worden is: veel plot twists. Dus, zoek je naar die niet typische politie thriller met heel veel plot twists? Waar wacht je dan nog op? Mijn hoofd was alleszins een warboel terwijl ik dit las!

Dit is een thriller die me zal bijblijven en is ook een van de weinige thrillers die zó met mijn gedachtes gespeeld heeft. Het is dan waarschijnlijk niet zo verassend dat ik Verdraaid 5 sterren geef. Want echt, ik ben er verdraaid ondersteboven van! Dus geef deze verdraaid goede thriller een kans! (Woordgrapjes met deze titel zijn ook ideaal.)
⭐⭐⭐⭐⭐
Dit mocht ik lezen voor de L.S. Sterrenthriller Leesclub op Facebook van Luitingh Sijthoff. Dit beïnvloedt mijn mening op geen enkele manier.

Meer recensies van axellesbooks