Heerlijke feelgood

axellesbooks 07 juni 2022
Elkie is nog geen dertig maar moet dringend eens denken wat ze met haar leven zal doen van haar ouders. Haar plan om bibliothecaris is mislukt. De reden: ze wou de eerste zin lezen van elk boek. Ze keert na een jaar overleven op spaargeld terug naar huis. Haar familie dwingt haar om naar een vriend van haar vader te reizen in Florida die een sportschool heeft. Het loopt daar echter soms helemaal mis. Kan ze echt nog iets maken van haar leven of is het allemaal verloren moeite?

Als je op zoek bent naar een aangenaam, zomers verhaal om te lezen, ben je met dit boek zeker aan het juiste adres. Het is een luchtig verhaal, met de nodige grappige drama. Eigenlijk is het best wel plezierig om te lezen over Elkie die iets probeert om te maken van haar leven. Tegelijkertijd is het ook bewonderenswaardig want ze geeft niet op. Verder is zij een leuk en vrolijk hoofdpersonage.

Het jammere is wel dat de romantiek wat lang op zich laat wachten en dat miste ik wel een beetje. Langs de andere kant is dit ook een eerste deel van een serie dus dat kan zeker nog verder verkent worden in een vervolgdeel. Het was ook leuk geweest als je andere personages wat beter leert kennen die werken in de sportschool. Dit kwam weinig aan bod, meer eerder op het einde. Hopelijk komt dit allemaal meer aan bod in een vervolgdeel!

Wat geweldig is aan dit boek is dat oudere mensen ook een stem krijgen in het verhaal omdat dat de doelgroep is van die sportschool. Het is super leuk om ze te leren kennen en te lezen over hun levenservaring. Zo kan je er zelf als lezer soms iets uit halen. Dat is een fijn element aan het verhaal.

Harrewijn heeft een aangename schrijfstijl, het nodigt zeker en vast uit om nog verhalen op te nemen van deze auteur. Het is heerlijk zomers en dat schijnt ook door in de schrijfstijl wat zorgt voor een luchtig verhaal.

De eerste zin is een heerlijk feelgood verhaal. Liefhebbers van dit genre zullen dit zeker kunnen smaken. Ik heb het alvast met heel veel plezier gelezen. Deze Kobo Originals feelgood verhaal krijgt 3,5 sterren.

Meer recensies van axellesbooks