Leuk om te lezen

axellesbooks 24 september 2019
Het boek gaat over Leah die een jaar lang studeert op een schip. Daarop moet ze bijles geven aan Paxton Wilder. Hij moet slagen want anders verliest zij een beurs. Wilder maakt deel uit van een stuntteam, de Renegades, en met dat team maakt hij een documentaire op het schip. Al snel raken Leah en Wilder iets meer dan bevriend.

Dit boek leest echt zeer vlot. Het is het soort boek waarvan je wou dat je onder een palmboom ergens zit te lezen met een koud drankje. Met een beetje cliché elementen is dit toch wel een sappig liefdesverhaal. De stunts in het boek zijn een leuke toevoeging, maar ze gingen me al snel vervelen.

Er waren toch een paar dingetjes waar ik me aan ergerde in dit boek. Hiervoor wil ik de volgende quote gebruiken:

“Hij kon me waarschijnlijk met zijn ogen doen klaarkomen.” – pagina 15

Ik vond dit nogal een beetje een rare verwoording om te zeggen dat je iemand aantrekkelijk vindt. Een betere vraag zou zijn, kan dat zelfs? Niet zo geloofwaardig. Voor een ander kritiekpunt verwijs ik graag naar het algemeen besluit op het einde.

In het begin van het boek wordt er ook vaak Engelse termen gebruikt voor bijvoorbeeld de lessen. Zoals “World literature”. Naar mijn mening zou dit gewoon vertaald mogen zijn. In de rest van het boek worden er amper Engelstalige benamingen gebruikt dus vind ik dit een beetje een gemiste kans.

Verder was dit een zeer luchtig boek om te lezen. Soms kwam Leah iets te afhankelijk van Paxton over. Ik bedoel, het was totaal niet nodig om achter Paxton zijn gat te lopen. Maar goed, ik heb toch enorm genoten om dit boek te lezen. Niet super fantastisch, maar ik ben toch blij het gelezen te hebben. Vandaar een 3,5/5 sterren.

Meer recensies van axellesbooks