Helemaal fan

barbara-vicca 03 augustus 2022
Ik heb al meerdere boeken van D.S. gelezen en ben helaas niet van allemaal fan. De verhalen die zich afspelen binnen de gegoede klasse en die naar mijn gevoel heel ver van de dagdagelijkse realiteit staan, zijn minder aan mij besteed. En toch... dit boek speelt zich ook af in een gezin eersteklaspassagiers op de Titanic maar hier had ik totaal geen moeite mee. Sterker nog... dit boek krijgt van mij ⭐️⭐️⭐️⭐️☆

Edwina is de oudste dochter van het gezin Winfield en staat aan het begin van haar verloving met Charles Fitzgerald wanneer de ramp met de Titanic zich voordoet. Zij bevinden zich op dat moment allemaal aan boord: Edwina, haar verloofde, haar ouders en haar drie broers en twee zussen.
De nasleep van de ramp is erg prominent aanwezig bij de overlevenden. Zo wordt Edwina verplicht om heel abrupt volwassen te worden en haar eigen verlangens in het leven te negeren of op z'n minst on hold te zetten.

Je wordt als lezer meegenomen naar het Engeland en Californië aan het begin van de 20ste eeuw. Naar de gevolgen van WOI vanaf het moment dat Amerika betrokken raakt en zelfs naar het Hollywoord van The Roaring Twenties. Het einde vond ik een beetje langdradig worden maar het past wel bij het zachte broeierige tempo in de rest van het boek. Toch ben ik persoonlijk iets meer fan van het eerste deel dan van het tweede deel van het boek.

Meer recensies van barbara-vicca