Ik ben fan!

barbara-vicca 21 augustus 2022
Ik heb Mij niet gezien! van Natalie Cox gelezen en het moet gezegd: ik ben fan! Ik vond de samenvatting leuk en met een schattige hond op de cover kon het niet fout gaan. En correct! Wat heb ik genoten!

Het verhaal gaat over Clementine die in Londen woont met haar grote harige metgezel Charlie Bucket. Ze werkt in een kaaswinkel en heeft tot haar eigen ongenoegen nog steeds oppervlakkig contact met haar ex Marcus. Een leven dat ze graag wat meer pit zou willen injagen maar dan gebeurt net dat plotseling wel heel onverwacht.
Clementine wordt namelijk gearresteerd, maar de politie is echter niet op zoek naar haar maar wel naar haar dubbelganger. Iemand geeft zich voor Clem uit maar wie? En wat is de link met de mysterieuze figuur op de rollerderby? Clem voelt zich geroepen om het mysterie op te lossen maar duikelt daarmee recht in de armen van het gevaar. Dit tot groot ongenoegen van de zeer knappe rechercheur Gus...

De Engelse humor in dit boek was echt super! Nog vele malen leuker dan verwacht. Maar ik zou het boek niet iedereen adviseren. Nu niet dat ik zo bijzonder ben maar ik merk wel dat dit boek een beetje "in between genres" hangt. Misschien zijn er mensen die bekend zijn met de serie The Flight Attendant. Daar kun je dit boek perfect mee vergelijken. Een figuur van wie je dat helemaal niet verwacht, komt in contact met het criminele circuit. Komische spanning vol fun en een vleugje romantiek. Wellicht het meest in de smaak vallend bij mensen die van komische verhalen houden of even "iets helemaal anders" willen.

Meer recensies van barbara-vicca