Magie in het woud

Beliefje 06 september 2023
Een verhaal dat zich volledig afspeelt in een natuurdecor. Het verhaal gaat over Wiek, die in een weeshuis zit, en samen met andere wezen gedwongen lucifers maakt in een fabriek.

Op een dag, kan hij ontsnappen aan deze gruwelijke realiteit. De hobs leren hem zijn angst te overwinnen, hoe het voelt om ergens deel van uit te maken, wat een familie kan betekenen en wat je met dit gevoel veel kunt bereiken.

Het boek is vlot geschreven en bevat ook enkele mooie wijsheden
"Verhalen zijn een manier om ons te herinneren aan wie we zijn, maar ook een manier om te ontdekken wie we willen worden" (pag. 115)
"Ik denk aan alle kleine dingen die de Hobs voor me gedaan hebben en hoeveel dat alles bij elkaar betekent. Vriendelijkheid, zachtaardigheid, aanmoediging, liefde. Ze hebben me laten zien wat een echte familie kan zijn. Ze helpen me om beter te worden, moediger en sterker." (pag. 241)

Ik lees niet zo graag boeken in het fantasy-genre, maar dit boek is voor mij een uitzondering.
Ik denk dat veel kinderen hier heel wat plezier aan zullen beleven.

Meer recensies van Beliefje