of hoe mensen kunnen veranderen...

Beliefje 18 april 2024
Ik las al eerder een ander boek van Tracy Rees "Het geheim van Silvermoor". Ik lees niet alles in het genre feelgood. Er moet voor mij voldoende verhaal in zitten. Het historische schrikt me soms af, omdat ik niets met geschiedenis heb, maar dit boek overtuigt me om alle boeken van Tracy Rees te willen lezen.
Ik herken het Downton Abbey gehalte waar soms naar verwezen wordt bij beschrijvingen over de inhoud van dit verhaal, dat is zeker zo, al bevat dit verhaal niet echt humor...het heeft me meermaals doen glimlachen.

Ik vind de verhaalwending vooral geweldig. Hoe het hoofdpersonage, een rotverwend nest, Rowena ineens resoluut ervoor kiest om het roer van haar eigen leven in handen te nemen. Uiteraard heeft dit consequenties...maar het maakt haar ook in één klap een volwassen en zelfstandige vrouw.
Ik heb echt genoten van dit boek...en stelde het einde zelfs bewust zelf een beetje uit door trager te gaan lezen...dat zegt voor mij genoeg: Dit is een aanrader!

Meer recensies van Beliefje