zware thema's komen origineel en goed verwoord aan bod

Beliefje 22 februari 2024
Orkun heeft het er allesbehalve makkelijk mee dat hij moet verhuizen. Weg uit Rotterdam, weg van die plek waar zijn vriend, Wessel leefde. Wessel's kat is nu alleen, wie zal er voor deze kat gaan zorgen? Orkun besluit om het dier zelf mee te nemen naar zijn nieuwe woning.
We maken ook kennis met Franka, ze leeft alleen met haar moeder en oma, na een ingrijpende gebeurtenis in haar leven. Doordat Franka het nieuwe buurmeisje van Orkun wordt, leren de twee elkaar kennen en wanneer Orkun de kat een plekje wil geven kan zij hem aan een adres helpen.

De hoofdstukken verteld van uit het perspectief van Franka en Orkun wisselen elkaar mooi af, en maken dat je een mooi gebalanceerd verhaal krijgt...Zo vormt Pamoek eigenlijk de rode draad doorheen het verhaal, en helpen ze elkaar met hun issues.

Ik vond het verhaal soms wat langdradig maar wel goed verteld om aan kinderen het gevaar van verslavingen op een niet al te zware manier aan te brengen.

Meer recensies van Beliefje