Het plaatje klopt...

Beliefje 10 februari 2024
Een mooi maar ingrijpend verhaal voor tieners.
Als de vader van Julia een nieuwe opdracht voor zijn job krijgt, verhuist het gezin van Julia naar een vuurtoren in de Shetlandeilanden. Algauw raakt Julia bevriend met Kin, hij heeft issues met Adrian, die hem aldoor pest.De moeder van Julia is een bioloog, maar gaat in haar zoektocht naar een walvis erg obsessief op.... Aan het einde van het verhaal komen we te weten hoe dit komt, en dat blijkt indringender te zijn dan we als lezer op het eerste zicht denken.

Het hele verhaal is een kunstwerkje mede door de taal, maar ook zeker door de prachtige zwart/wit/geel tekeningen. Het geel komt goed tot zijn recht in de finale van het boek. Ze vormen een mooie bodem voor dit indringende maar mooie verhaal...

Meer recensies van Beliefje