Boyne is een meesterlijk verhalenverteller

Beliefje 13 augustus 2023
Ik had dit boek al een tijdje op mijn 'Wil ik lezen - plank" gezet. Ik ben heel blij dat ik het eindelijk gelezen heb. Ik kan me volmondig aansluiten bij alle positieve commentaren.
Wat ik zo sterk vind aan dit verhaal is de invalshoek: Het verhaal wordt geschreven vanuit een boekenschrijver die technisch heel sterk is, maar het aan de fantasie ontbreekt om zelf met een origineel verhaal te komen. Daarom gaat hij verhalen "stelen" bij andere mensen om ze dan onder zijn naam te publiceren en hij komt er in eerste instantie goed mee weg. Hij bedenkt creatieve manieren om slinks aan boeiende verhalen te komen. Dit gaat in stijgende trap omhoog...de finale verloopt echter anders dan gepland...

Ik heb genoten van dit boek, dat ik meenam op vakantie, en dat ik moeilijk kon wegleggen. Altijd als ik dacht dat ik alles al gezien had, ging het nóg verder en werd het op den duur zo grof dat ik even twijfelde of ik het helemaal kon uitlezen...Maar ik ben heel blij dat ik heb doorgezet. Nu wil ik alles van Boyne lezen (ik las al vier boeken van hem)

Meer recensies van Beliefje